Esquema per temes
-
L'Ensenyament orientat a l'acció / aprenentatge actiu respon a un enfocament didàctic integral que pressuposa específicament l'activitat de l'alumne, evitant que sigui un simple receptor passiu del coneixement del professorat. L'organització del procés d'aprenentatge troba la seva orientació en les accions educatives i els seu productes, acordats entre els docents i l'alumnat.
Programa ActivaFP.-
Comencem!
Benvolguts companys, benvinguts a la 3a edició del curs d'Ensenyament i Avaluació competencials (nivell 3). Pels que no vau fer els nivells anteriors trobareu més avall, en aquest mateix curs Moodle, els continguts.
En aquest nivell 3 veurem com muntar un cicle orientat a projectes i reptes transversals a mòduls: com crear un projecte que contingui RAs de diversos mòduls, com avaluar-lo, com coordinar els continguts de forma coherent, aprofundirem en la gestió dels equips i de la seva tasca als projectes, i compartirem bones pràctiques entre nosaltres i eventualment amb altres centres als que convidarem.
Endavant!
CALENDARI
Sessió
0 – Dijous 29/10, matí 9:00, tarda 16:30
1 - dijous 5/11, tarda 16:30
2 – dijous 12/11, matí 9:00
3 – dijous 19/11, tarda 16:30
4 – dijous 26/11, matí 9:00
5 – dijous 3/12, tarda 16:30
6 - dijous 10/12, matí 9:00
7 - dijous 17/12, tarda 16:30
8 – dijous 14/1, matí 9:00
9 - dijous 21/1, tarda 16:30
10- dijous 28/1, matí 9:00
Sales
a les 9:00 -> https://meet.google.com/mjc-zygu-xei
a les 16:30 -> https://meet.google.com/exx-rvxz-rwb
-
NIVELL 3 (curs 2020-21)
Continguts:
- Reflexió: on estem? On volem estar?
- Planificació d'un cicle formatiu orientat a projectes / reptes / casos
- El seguiment dels projectes: per part del professorat i per part dels equips
- L'avaluació dels RAs de cada UF
- Casos especials: alumnat repetidor, amb UFs soltes, semipresencial, absentista, ...
-
1. Reflexió: on estem? On volem estar?
-
2. Planificació i programació de projectes i reptes transversals a mòduls
-
Vaig oblidar gravar, per la qual cosa la sessió 5 de matí repetirem el tema, aquest cop gravant. Disculpeu les molèsties.
-
Discutim sobre aspectes de equip docent de projectes, modes d'organitzar el mòdul de projectes al llar del curs amb avantatges i inconvenients, anem editant la guia.
-
L'avaluació dels RAs i UFs dels mòduls que participen a un projecte, i com tenir en compte les capacitats clau.
-
Fer projectes transversals a mòduls és complexe, i no tot el professorat dels departaments està preparat ni motivat a fer-ho. Per això incloem en la guia estratègies flexibilitzadores per facilitar que en els projectes ABP hi pugui participar tot el professorat.
-
Discutim i completem els detalls de la guia sobre estratègies flexibilitzadores per facilitar que en els projectes ABP hi pugui participar tot el professorat. En les properes sessions parlarem sobre avaluació dels projectes.
-
NIVELL 2 (curs 2019-20)
-
Avaluació d'enunciats de projectes
-
ABP (Problemes-Projectes-Reptes) com a projecte educatiu
a -
NIVELL 1 (curs 2018-19)
-
MÒDUL 1: REFLEXIÓ PRÈVIA SOBRE LA METODOLOGIA
-
MÒDUL 2: METODOLOGIES ACTIVES I COMPETENCIALS: ABP
-
Introducció a les metodologies actives i competencials
-
Introducció a l'aprenentatge basat en problemes/projectes (ABP)