Algunes de les competències són estàndard MCCC (Moodle Courses Creator Certification) del curs "Qualificació avançada en Moodle", d'altres són específiques d'aquest curs.


RA1: Tenir competència general Moodle

MCCC 2. Habilidades Generales en Moodle

2.1.6. Modo de Grupo -> Puede establecer el modo de grupo apropiado

2.1.12 Mostrar calificaciones -> Puede configurar las calificaciones

MCCC 3. Bloques de Moodle

3.10.1 Activitats: configurar paràmetres del bloc, aplicar-lo com a informació per l'alumne

3.22.1 Finalización de Curso -> mostrar informe del curs

RA2: Saber qualificar en Moodle

MCCC 5- Uso de Actividades

5.1.1. Tasques

5.1.6 qualificació, comentaris en línia, qualificació ràpida amb taules

5.4.1 Foros -> qualificació -> Puede establecer y usar las opciones de calificación

5.7.1 Qüestionaris:  Método de calificación, Calificación manual: Puede calificar las preguntas y añadir comentarios, Calificación y puntuación: Puede identificar la diferencia entre la calificación de las preguntas y los puntos, Re calificar: Puede usar la función  para modificar la calificación

5.9.1 Tallers: Puede identificar que un taller se puede utilizar para la evaluación entre pares, Puede identificar las fases de un taller, Puede fijar la función para calificar el taller

5.11.1 Lliçons -> Mostrar puntuaciones: Puede configurar las opciones para mostrar la puntuación

MCCC 7. Gestión de Participantes

7.4.1 Calificaciones: Ver calificaciones, Descarga de calificaciones, fijar  las preferencias (por ejemplo: crear categorías o añadir asignaciones a la categoría o excluir la asignación de calificaciones), puede marcar utilizando la escala personalizada de calificaciones, Puede crear una escala personalizada

RA3: Aplicar l'avaluació formadora en Moodle

  1. Conèixer i saber usar rúbriques i guíes d’avaluació per qualificar activitats
  2. Saber enllaçar  e-portafolis al curs Moodle
  3. Conèixer l'ús d'insígnies per informar a l'alumne del seu progrés
  4. Saber configurar la compleció d'activitats
  5. Saber com relacionar l'assoliment de competències amb el progrés de l'alumnat


Continguts

  1. Rúbriques i guies de qualificació: introducció a la qualificació per rúbriques, exemples,avantatges i inconvenients, com crear-les, modificar-les i aplicar-les en qualificació d’activitats de Moodle, usar plantilles de rúbriques; alternativa: guies de qualificació.
  2. Tallers Moodle (workshops): quan ens convé usar-los? La co-avaluació i l’auto-avaluació en l’avaluació orientada a competències. Avaluació per fases. Activació de la co-avaluació: paràmetres de qualificació, qualificació de la co-avaluació, fórmules automàtiques de càlcul de la qualificació final.
  3. El butlletí de qualificacions Moodle: organització en categories i sub-categoríes, mètodes de càlcul de les qualificacions, creació de elements de qualificació independents de les activitats, ús de fórmules de càlcul manual per les qualificacions, aplicació a l’avaluació de competències i resultats d’aprenentatge, importació i exportació de qualificacions
  4. Altres possibilitats de qualificació: plug-in de competències, de portafolis integrat a Moodle, de insígnies.

Darrera modificació: dimecres, 21 de setembre 2016, 13:58