Competències i continguts
Algunes de les competències són estàndard MCCC (Moodle Courses Creator Certification) del curs "Qualificació avançada en Moodle", d'altres són específiques d'aquest curs.
RA1: Tenir competència general Moodle
MCCC 2. Habilidades Generales en Moodle
2.1.6. Modo de Grupo -> Puede establecer el modo de grupo apropiado
2.1.12 Mostrar calificaciones -> Puede configurar las calificaciones
MCCC 3. Bloques de Moodle
3.10.1 Activitats: configurar paràmetres del bloc, aplicar-lo com a informació per l'alumne
3.22.1 Finalización de Curso -> mostrar informe del curs
RA2: Saber qualificar en Moodle
MCCC 5- Uso de Actividades
5.1.1. Tasques
5.1.6 qualificació, comentaris en línia, qualificació ràpida amb taules
5.4.1 Foros ->
qualificació -> Puede establecer y usar las opciones de
calificación
5.7.1 Qüestionaris: Método de calificación, Calificación manual: Puede calificar las preguntas y añadir comentarios, Calificación y puntuación: Puede identificar la diferencia entre la calificación de las preguntas y los puntos, Re calificar: Puede usar la función para modificar la calificación
5.9.1 Tallers: Puede identificar que un taller se puede utilizar para la evaluación entre pares, Puede identificar las fases de un taller, Puede fijar la función para calificar el taller
5.11.1 Lliçons -> Mostrar puntuaciones: Puede configurar las opciones para mostrar la puntuación
MCCC 7. Gestión de Participantes
7.4.1
Calificaciones: Ver calificaciones, Descarga de calificaciones,
fijar las preferencias (por ejemplo: crear categorías o añadir
asignaciones a la categoría o excluir la asignación de
calificaciones), puede marcar utilizando la escala personalizada de
calificaciones, Puede crear una escala personalizada
RA3: Aplicar l'avaluació formadora en Moodle
- Conèixer
i saber usar rúbriques i guíes d’avaluació per qualificar
activitats
- Saber enllaçar e-portafolis al curs
Moodle
- Conèixer l'ús d'insígnies per informar a l'alumne del
seu progrés
- Saber configurar la compleció d'activitats
- Saber
com relacionar l'assoliment de competències amb el progrés de
l'alumnat
Continguts
- Rúbriques i guies de qualificació: introducció a la qualificació per rúbriques, exemples,avantatges i inconvenients, com crear-les, modificar-les i aplicar-les en qualificació d’activitats de Moodle, usar plantilles de rúbriques; alternativa: guies de qualificació.
- Tallers Moodle (workshops): quan ens convé usar-los? La co-avaluació i l’auto-avaluació en l’avaluació orientada a competències. Avaluació per fases. Activació de la co-avaluació: paràmetres de qualificació, qualificació de la co-avaluació, fórmules automàtiques de càlcul de la qualificació final.
- El butlletí de qualificacions Moodle: organització en categories i sub-categoríes, mètodes de càlcul de les qualificacions, creació de elements de qualificació independents de les activitats, ús de fórmules de càlcul manual per les qualificacions, aplicació a l’avaluació de competències i resultats d’aprenentatge, importació i exportació de qualificacions
- Altres possibilitats de qualificació: plug-in de competències, de portafolis integrat a Moodle, de insígnies.