Veure el VIDEO. L'ESCOLA I L'APRENENTATGE
Pràctica reflexiva
Aquí teniu una conferència en la que es parla de com ha canviat en pocs anys la quantitat i l'accés a la informació i com això ha de fer canviar les metodologies que fem servir a classe.
Segons ens diu la Diana, les metodologies d’ensenyament-aprenentatge han anat canviant al llarg dels anys en funció de l'accés a la informació dels estudiants. Però en els darrers anys, a través de les eines TIC, els canvis han estat molt més quantitatius i per tant, hauríem de canviar la nostra manera de fer a l'aula per adaptar-nos, als nous temps. Ara els alumnes tenen el seu abast una gran quantitat d’informació i per tant, el que requereixen no és tant l’accés a la informació sinó l’aprendre a fer-la seva, significativa, que els pugi servir després en el dia a dia, en el món professional i la vida real.
El alumnes, mitjançant les nostres orientacions i manera de fer a l'aula han de ser capaços de pensar i raonar sobre la informació que troben a internet, compartir-la i transmetre-la amb les companys/es de manera que es vegin desenvolupades les capacitats socials i de treball en equip.
Esteu d'acord? L'activitat que fareu a partir d'aquest vídeo és farà al foro que és diu "Reflexió sobre el vídeo i la lectura de l'article sobre el treball amb experts". Podeu escollir alguna frase de la Diana, que us hagi agradat/impactat... i justificar el motiu tenint present que parlem de metodologies docents i estem fent una pràctica reflexiva a com estem treballant a les aules de FP.
A la conferència de Diana Laufenberg, s'exposa el que ha de ser l’aprenentatge a l’escola des del seu punt de vista.
Te subtítols al Castellà o Anglès al la pestanya inferior (Show Transcript).