Activitat 1: Reflexió sobre el vídeo i les lectures (avaluable: participació)

Reflexió

Reflexió

by DANIEL ANDREU GUADALUPE -
Number of replies: 0

Crec que les reflexions de Diana Laufenberg les hauria de veure tot professorat, ja que actualment el departament d'educació impulsa cada cop més aquests ideals, substituint l'aprenentatge a partir de classes magistrals, en el que els professors explicaven i l'alumnat escoltava, per un més actiu per part de l'alumnat.

En el món de la FP penso que l'aprenentatge actiu és més fàcil, perquè els hem de preparar per una professió, en la que no els preguntaran definicions, sinó habilitats, i el professorat ha d'enfocar les matèries amb aquesta visió. Per fer-ho el professorat ha no només de dominar la matèria, sinó que també ha de posar en pràctica la pedagogia.

Després de la lectura dels articles i les reflexions de Diana Laufenberg no puc deixar-ho de relacionar amb una eina metodològica que em van ensenyar el curs anterior: la simulació a la FP. Aquesta metodologia es basa en després d'haver treballat els punts claus, crear una escena el més real possible a un entorn real i demanar a l'estudiant faci de treballador. Els altres companys, en grup petit, veuran l'escena del seu company en una altra sala on es projecta. Aquesta projecció en una altra sala és per guardar un entorn de seguretat per al company, que no realitzaria de la mateixa forma l'acció si es veiés pressionat amb les mirades del seu company. Al acabar la simulació tot el grup s'uneix i l'alumne ha d'explicar com s'ha sentit, què canviaria si tornés a fer la seva tasca - reflexiona - i es demana al grup que opini i faci una crítica constructiva. La tasca del docent és dirigir als alumnes, però sense dir cap resposta, simplement ajudar a que ells mateixos arribin a les conclusions. 

Crec que la metodologia explicada és fantàstica i es relaciona molt amb els conceptes treballats en aquest mòdul: 

- Aprendre a través dels errors, tot i que també és veritat que hauriem de treballar aquesta part, perquè sempre es veu una cosa negativa l'error, i hem d'inculcar als nostres alumnes que aprenent no passa res si t'equivoques, no hem de jutjar a ningú.

- Confiar amb el grup-classe: per poder aprendre i ensenyar s'ha d'estar a gust a l'entorn classe