L’activitat que analitzem és un model d’aprenentatge competencial; es tenen en compte valors, actituds, habilitats i coneixements. Utilitza una metodologia activa, el constructivisme: el coneixement s’adquireix a partir de l’aprenentatge actiu de l’alumne.
És un aprenentatge actiu perquè està relacionat amb una realitat propera, en aquest cas es relaciona l’alumne amb una possible tasca professional; també perquè l’alumne aprèn fent i és protagonista dels seus aprenentatges.
Fomenta l’autoaprenentatge, l’alumne cerca la informació que necessita per resoldre les activitats amb el que l’alumne desenvoluparà capacitats tals com l’hàbit de treball i l’organització alhora que ajuda a formar la responsabilitat.
Utilitza una eina d’avaluació competencial, la rúbrica, la qual permet al mateix temps l’auto-avaluació i la co-avaluació si es desitgés.
No fomenta les capacitats clau de treball en equip, bé sigui de tipus col.laboratiu o cooperatiu i per tant, les capacitats de relació i comunicació.
Podria afegir-se alguna activitat que fomentés l’aprenentatge interactiu: visita, entrevista...